MEDIALLE

MEDIAINFO

Ouluuks on katutyylisivusto, jonka pääosassa ovat aidot, Oulun kaduilla ja tapahtumissa ikuistetut ihmiset ja heidän tyylinsä. Sivusto on yhden naisen projekti, joka sai alkunsa Päivi Mäkelän kiinnostuksesta tyyliin ja valokuvaamiseen. Päivi on kuvannut erilaisia tyylejä ympäri kaupunkia elokuusta 2017 lähtien. Ouluuksin kuvagalleriaan päätyvät ihmiset ovat itsevarmoja pukeutujia, jotka uskaltavat olla aidosti oma itsensä.

Sosiaalisessa mediassa nopeaan suosioon noussut Ouluuks antaa inspiraatiota pukeutumiseen pohjoisesta, välittää fiilistä Oulusta ja näyttää, miten upeita ihmisiä kotikaupunkimme kaduilla tallaa.

Päivi Mäkelä
paivi(a)ouluuks.fi
044 9981 890

OTA YHTEYTTÄ

LOGOT

Ensisijaisesti Ouluuksin logona käytetään aina vaaleanpunaista tai pehmeän mustaa pyöreää logoa. Tekstilogoa voidaan käyttää tilanteissa, joissa vertikaalinen tila on rajoittunut ja siten pyöreän logon teksti jäisi liian pienikokoiseksi. Ouluuksin logon on suunnitellut Amanda Halonen.

Vaaleanpunainen
Pyöreä logo
Pehmeän musta
Pyöreä logo
Pehmeän musta
Tekstilogo

VÄRIT

Ouluuksin liittyvissä visuaalisissa elementteissä käytetään pääväreinä vaaleanpunaista, pehmeän mustaa ja vitivalkoista. Tarvittaessa aksenttivärinä voidaan käyttää smaragdinvihreää. Värien käytöllä pyritään luomaan skandinaavisen minimalistinen ilme.
Vaaleanpunainen
Pääväri
R255/G200/B200
C0/M30/Y15/K0
#ffc8c8
Pehmeän musta
Pääväri
R34/G34/B34
C74/M64/Y59/K78
#222222
Vitivalkoinen
Pääväri
R255/G255/B255
C0/M0/Y0/K0
#ffffff
Smaragdinvihreä
Aksenttiväri
R60/G135/B130
C90/M20/Y51/K60
#3f8784

FONTIT

Ouluuksin verkkosivujen ja viestinnän teksteissä käytetään Poppins -fonttia. Tekstien väreinä käytetään yläpuolella esiteltyjä värejä. Leipätekstien värinä voidaan käyttää lisäksi mustaa ja tummanharmaata. Tekstityylit valitaan aina tapauskohtaisesti alla olevan ohjenuoran ohjaamana.
OTSIKKO
Vahvuus: 600 (lihavoitu)
Isot kirjaimet
Voidaan käyttää otsikoissa sekä
visuaalisena tehokeinona.
Alaotsikko
Vahvuus: 600 (lihavoitu)
Koko: otsikosta noin 70%
Voidaan käyttää alaotsikoissa, ingresseissä sekä visuaalisena tehokeinona.
Leipäteksti
Vahvuus: 400 (normaali)
Koko: otsikosta noin 50%
Käytetään leipäteksteissä, sisältöteksteissä ja muissa pidemmissä teksteissä.